Grafikus Processzorok Tudományos Célú Programozása 1 ea.

Az előadás időpontja: Szerdánként 14:30-16:00

Neptun kódok: ff2n1i08, cpgpuf17em
Helyszín: Északi 1.71 Pócza Jenő terem

Jegyszerzés:

Szóbeli Vizsga az előadás anyagából + Programozási feladat(ok) megoldása és bemutatása. A beadandó feladatok elérhetőek ezen a linken (2018. 04. 20.).

A 2, 3, 4, 5 AX, 5 BY, 9, 12 A, 11, 13 Y, 15 XY, 16, 17, 18Y, 19 X, 20 X, 21, 22, 24, 26-os feladatok már nem választhatóak.

Minden további információ a dokumentumban található.

Küldjétek el a választott feladat és variáció számát és jelét emailben.

Előadás anyagok:

  1. fejezet: Bevezetés (2018 02. 14.)
  2. fejezet: Hardver alapok (2018 02. 28.)
  3. fejezet: Az x86 utasítás készlet (2018 02. 28.)
  4. fejezet: Fordítók felépítése (2018 03. 07.)
  5. fejezet: A C++ nyelv (2018 04. 05.)
  6. fejezet: A C++ fordítási modellje (2018 04. 05.)
  7. fejezet: Szálkezelés és atomic műveletek (2018 04. 05.)
  8. fejezet: Optimalizációk (2017 03. 21.) (folytatás következik)
  9. fejezet: (GP)GPU kezdetek
  10. fejezet: GPU Példakódok
  11. fejezet: Vizualizáció
  12. fejezet: Célkönyvtárak
  13. fejezet: OpenCL – OpenGL Interop
  14. fejezet: OpenCL textúra használat
  15. fejezet: Nehezen párhuzamosítható szimulációk
Példakódok a Githubon:
C++ általános
C++ szálazás
GPU API példák

Tematika:

  1. Számítási hardverek (CPU, GPU, APU, MIC) felépítése, működése
  2. Hardverszintű párhuzamosság elemei
  3. A szoftveres párhuzamosság elemei
  4. A modern C++ nyelv alapjai és az új szabványok elemei (C++11, C++14, C++17)
  5. Párhuzamosítás a modern C++ nyelvben
  6. Hatékony Szimulációk építőkövei
  7. Masszív párhuzamosítást támogató API-k áttekintése és használata
  8. CPU-hatékony szimulációk tervezése
  9. GPU-hatékony szimulációk elemei és csapdái