Grafikus processzorok tudományos célú programozása 1 ea.

Az előadás időpontja: Keddenként, 14:15-15:45

Neptun kód: ff2n1i08
Helyszín: Északi Tömb -1.64 Rybár István terem

Jegyszerzés:

Szóbeli Vizsga az előadás diák anyagából + Programozási feladat(ok) megoldása és bemutatása.

Előadás anyagok (zárójelben az utolsó frissítés dátumával):

  1. fejezet: Bevezetés (2017 02. 14.)
  2. fejezet: Hardver alapok (2017 02. 21.)
  3. fejezet: Az x86 utasítás készlet (2017 02. 21.)
  4. fejezet: Fordítók felépítése (2017 02. 28.)
  5. fejezet: A C++ fordítási modellje (2017 02. 28.)
  6. fejezet: A C++ nyelv (2017 03. 28.) (visszamenőleg is módosult)
  7. fejezet: Szálkezelés és atomic műveletek (2017 03. 21.)
  8. fejezet: Optimalizációk (2017 03. 21.) (folytatás következik)
  9. fejezet: (GP)GPU kezdetek
  10. fejezet: GPU Példakódok
  11. fejezet: Vizualizáció
  12. fejezet: Célkönyvtárak
  13. fejezet: OpenCL – OpenGL Interop
  14. fejezet: OpenCL textúra használat
  15. fejezet: Nehezen párhuzamosítható szimulációk

Tematika:

  1. Számítási hardverek (CPU, GPU, APU, MIC) felépítése, működése
  2. Hardverszintű párhuzamosság elemei
  3. A szoftveres párhuzamosság elemei
  4. A modern C++ nyelv alapjai és az új szabványok elemei (C++11, C++14, C++17)
  5. Párhuzamosítás a modern C++ nyelvben
  6. Hatékony Szimulációk építőkövei
  7. Masszív párhuzamosítást támogató API-k áttekintése és használata
  8. CPU-hatékony szimulációk tervezése
  9. GPU-hatékony szimulációk elemei és csapdái