Elérhető a Codeplay SYCL implementációja

A Khronos SYCL specifikációjának első, GPU-s implementációját tette elérhetővé a CODEPLAY "ComputeCpp" néven.

Az egyelőre csak béta állapotban és csak linuxra elérhető fordító segítségével C++11 szinten, egyetlen forrásfileból fordíthatóak masszívan párhuzamos, illetve hierarchikusan párhuzamos kódok a gazda és eszközoldalra egyaránt. Az OpenCL 1.2-re épülő rendszer AMD és Intel eszközökön használható jelenleg, valamint gyorsítást kínál az Eigen lineárisalgebrai, a VisionCpp gépilátásos, valamint a C++17 párhuzamos algoritmus könyvtáraihoz.

A későbbiekben várhatóan Windowsra is elérhető eszköz szabadon felhasználható lesz akár kereskedelmi, akár nem kereskedelmi célra is, és következő lépésként az OpenCL 2.2-re építve a jeleleg előzetes SYCL 2.2 specifikációt is implementálni fogja.

A fordító regisztráció után a CODEPLAY oldaláról tölthető le.

További hasznos információk és a ComputeCpp-re épülő projektek a sycl.tech weboldalon találhatóak.

Next Post Previous Post